Sinds zijn oprichting heeft Carmignac ernaar gestreefd beleggers het beste te bieden op het gebied van actief en alternatief vermogensbeheer en hen zo toegang te geven tot superieure beleggingsoplossingen die zijn ontworpen in hun eigen belang.
De medewerkers van Carmignac zetten zich in om verder te gaan en het beste van zichzelf te geven om dit doel te bereiken.
Bij Carmignac is de bedrijfscultuur een kostbaar bezit. Al meer dan dertig jaar wordt deze gevoed rond enkele basisprincipes:
Onze waarden vormen de kern van onze collectieve kracht. Ze zijn vandaag relevanter dan ooit.
Bedrijfswaarden zijn niet alleen het "extraatje".
Ze vormen de basis van onze dagelijkse inspiratie om onze acties te sturen en onze interacties en samenwerking vorm te geven.
Voor welke uitdagingen we ook staan, onze vier waarden vormen het kompas dat ons vooruit helpt.
We koesteren een coöperatieve aanpak en een diepgewortelde debatcultuur. Dit brengt ons ertoe op zoek te gaan naar talenten met verschillende achtergronden, die extra perspectieven inbrengen om sterke overtuigingen te vormen. Bij Carmignac werken bijna 40 verschillende nationaliteiten dagelijks samen.
Wij geloven dat alle vormen van diversiteit leiden tot betere prestaties en een beter risicobeheer. Het brede scala aan gezichtspunten speelt hierbij een essentiële rol en maakt integraal deel uit van onze rol als actieve fondsbeheerder.
In 2021 onthulde een onderzoek van McKinsey & Company een fifty-fifty verdeling tussen mannen en vrouwen op instapniveau in vermogensbeheerbedrijven. Het percentage vrouwen in bestuurs- of C-suite posities daalde echter naar 14%.
Bij Carmignac zijn we trots op onze rolmodellen zoals Maxime Carmignac, Rose Ouahba, Marie-Anne Allier en Haiyan Li-Labbé, die vrouwen inspireren in hun carrière.
Carmignac zet zich in om experts in onze sector aan te trekken, waaronder getalenteerde vrouwen voor wie we ondersteuning bieden via ons programma voor de ontwikkeling van vrouwelijk leiderschap.
In 2016 was Maxime Carmignac een van de oprichters van het Diversity Project in het Verenigd Koninkrijk, dat tot doel heeft de diversiteit binnen de beleggingssector te verbeteren. Ze heeft de mid-career werkgroep opgericht en gefaciliteerd, waarin vier maatregelen werden benadrukt die moeten worden genomen om de progressie van vrouwen te ondersteunen: de opkomst van realistische vrouwelijke rolmodellen, zowel intern als extern, werkflexibiliteit, coaching om vrouwen aan te moedigen kansen na te streven en tot slot een toezegging van mannen om genderdiversiteit te bevorderen.
Carmignac zet zich ook in om de diversiteit onder eindbeleggers te verbeteren. De lancering van Carmignac Portfolio Grandchildren in 2019 was de eerste concrete stap in dit proces. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen bepaalde kenmerken van hun belegging verlangen: een duidelijke strategie gericht op de selectie van bedrijven van "zeer goede kwaliteit" op de zeer lange termijn, een geconcentreerde portefeuille met een lage omloopsnelheid, een ESG-aanpak in het hart van het beleggingsproces en de doelstelling om vermogensgroei op lange termijn te genereren.
Dit fonds is mede ontworpen om tegemoet te komen aan de verwachtingen en bedenkingen van vrouwen op het gebied van beleggen.
Maxime probeert het bewustzijn te vergroten via de media, podcasts, conferenties en open redactionele artikelen door vrouwen aan te moedigen het heft in eigen handen te nemen over hun spaargeld en deze schrijnende ongelijkheid te corrigeren.
Carmignac biedt zijn medewerkers een unieke ervaring.
Het betekent in de eerste plaats deel uitmaken van een grote familie die graag unieke momenten doorbrengt en samen een tandje bijsteekt om de beleggers het beste te bieden. Hoe is het om bij Carmignac te werken?
Waarom zou werken bij ons je dagelijkse werkleven zo passioneel maken?