Carmignac beheert een reeks fondsen in aandelen, vastrentende waarden, gediversifieerde en alternatieve activaklassen met verschillende geografische focus en beoogde resultaten.
Ons fondsenaanbod is bewust toegespitst op wat volgens ons de beste resultaten voor onze cliënten kan opleveren, op wat wij het beste kennen.
Vanaf de oprichting tot vandaag is ons fondsenaanbod mee geëvolueerd met onze marktovertuigingen op lange termijn en bestaat het uit complementaire strategieën:
Innovatie wordt vaak gezien als het regelmatig lanceren van nieuwe fondsen die de laatste trend volgen.
Voor ons is het precies het tegenovergestelde. Wij nemen de tijd om onze overtuigingen te testen en te verfijnen.
We richten ons op duurzame trends in plaats van modegrillen.
Innovatie bij Carmignac is het lanceren van de juiste producten voor onze klanten en op het juiste moment. Het gaat erom het beleggingsuniversum van onze fondsen te verbreden en ze uit te rusten met de beste instrumenten om grotere beleggingskansen te grijpen voor onze cliënten.
We geven onszelf de middelen om innovatief te zijn dankzij onze interne strategie-incubator genaamd het Lab. Voordat we een nieuw fonds aan onze investeerders presenteren, testen we het meestal eerst in het lab. Zo kunnen we nieuwe strategieën in echte marktomstandigheden uitproberen met ons eigen kapitaal.
Eenmaal in het lab wordt het nieuwe product voortdurend gecontroleerd en indien nodig aangepast. Pas als we er het volste vertrouwen in hebben dat het op lange termijn waarde kan bieden aan onze klanten, brengen we het op de markt.